Blogi

Hae asuntoa
wave-bottom

Asumisen palveluasiantuntijan matkassa – päivittäin paljon asiakaskohtaamisia

Alavuden Vuokra-asunnot Oy:n asumisen palveluasiantuntijan työpäivät ovat vaihtelevia. Erilaisia asiakaskohtaamisia on paljon. Asiakkaan hyvä palvelukokemus syntyy tavoitettavuudesta, ystävällisyydestä, asioiden nopeasta ja suoraviivaisesta hoitamisesta sekä asiantuntijuudesta, kiteyttää asumisen palveluasiantuntijamme Marja-Leena Pitkänen.

Alavuden Vuokra-asunnot - AVASKodit Asumisen palveluasiantuntija Työntekijätarina

Parasta työssä on monipuoliset työtehtävät

Tehtäväkenttä rakentuu yhtiön kirjanpidon ja reskontran työtehtävistä sekä laskutuksesta. Vuokralaskutus ja vedenkulutuksen tasauslaskut tehdään kerran vuodessa. Muuta laskutettavaa onkin joka kuukausi muun muassa asukkaiden poismuuttotilanteissa. Laskutusta voi tulla esimerkiksi muuttosiivouksesta tai huoneiston korjaustöistä. Myös vakuudenpalautukset kuuluvat päivittäisiin tehtäviin.

Päivittäin seurataan haastehakemuksia, maksusopimuksia ja yleisesti missä tilanteessa asukkaiden vuokramaksut ovat. Jos maksuja ei maksukehotuksista huolimatta ole tullut on asukkaan vuokra-asia laitettava käräjäoikeuteen häätötuomion saamiseksi. Kun tuomio saadaan, asia siirtyy edelleen ulosottoon.

Toisinaan Marja-Leena tuuraa AVAS kotien asiakaspalvelussa vastaten asuntokyselyihin ja tehden asuntotarjouksia ja vuokrasopimuksia. Välillä voit tavata hänet asuntonäytössä.

Marja-Leena kiteyttää, että parasta työssä on monipuoliset työtehtävät ja asiakaskohtaamiset.

Tiesitkö, että saat neuvoja asumiseen liittyvissä ongelmissa?

Osa Marja-Leenan työstä on asiakasneuvontaa esimerkiksi vuokranmaksuvaikeuksissa ja häätöuhkatilanteissa. 
Marja-Leena neuvookin ottamaan yhteyttä varhaisessa vaiheessa, jos tulee vuokranmaksun kanssa ongelmia. On tärkeää olla ajoissa yhteydessä, ettei vuokravelka pääse karkaamaan yli oman maksukyvyn. Useimmissa tapauksissa maksusuunnitelman voi tehdä kanssamme, hän toteaa.

Mistä syntyy hyvä asiakaskokemus?

Päivittäisessä tekemisessä on paljon asiakaskohtaamisia. Yhteydenpitoa asukkaisiin on niin sähköpostilla kuin puhelimitse sekä ajanvarausasiakkaiden palvelemista toimistolla.
Asiakkaan hyvä palvelukokemus syntyy tavoitettavuudesta, ystävällisyydestä, asioiden nopeasta ja suoraviivaisesta hoitamisesta sekä asiantuntijuudesta, kiteyttää Marja-Leena.

 AVAS kodeilla on vahva tekemisen ilmapiiri

Minulle on tärkeää työpaikan välitön tunnelma, asioiden ratkominen yhdessä ja vahva tekemisen ilmapiiri, toteaa Marja-Leena. AVAS kodeilla on vahva me-henki ja toiminta on joustavaa ilman kankeaa byrokratiaa hän jatkaa.
Marja-Leena kertoo kokevansa työpaikkansa kiinnostavana. Digitaalisuuden aalto vyöryy läpi monessa muodossa tälläkin hetkellä, joka vaatii työtapojen uudistamista. Meillä AVAS kodeilla toimintaa kehitetään eteenpäin.


Ota rohkeasti yhteyttä

Marja-Leenaan saa helposti yhteyden sähköpostilla tai soittamalla, jos tarvitaan vastauksia esimerkiksi laskutukseen liittyen tai muihin asumiseen liittyviin asioihin. Yhteystiedot löytyvät täältä.

Sinua voisivat kiinnostaa myös muut blogimme:
Kiinteistöpäällikön matkassa - ei koskaan samanlaista työpäivää
Vuokranmaksu – mitä teen, jos minulla on maksuvaikeuksia?
Alavuden Vuokra-asunnoilla asumisrauha on yhteinen asia
 
Riitta Jaskari

Toimitusjohtaja