Blogi
Hae asuntoa
Vuoden 2025 asiakastyytyväisyyskyselyn tulokset – Asukkaiden ääni ohjaa kehitystämme
Asukkaiden palaute ohjaa kehitystämme ja auttaa meitä rakentamaan entistä parempaa arkea.
Alavuden Vuokra-asunnot - AVASKodit AsukastyytyväisyyskyselyAlavuden Vuokra-asunnot toteuttaa vuosittain asiakastyytyväisyyskyselyn, jonka avulla saamme arvokasta tietoa asukkaidemme kokemuksista, toiveista ja kehitysehdotuksista. Tavoitteenamme on tarjota turvallista, viihtyisää ja toimivaa asumista – ja siksi asukkaiden palaute on meille ensiarvoisen tärkeää.
Vuoden 2025 kyselyn tulokset osoittavat ilahduttavaa kehitystä: asiakastyytyväisyys on noussut lähes kaikilla arvioiduilla osa-alueilla. Tämä kertoo siitä, että panostuksemme palveluiden ja asumisympäristön kehittämiseen on huomattu ja arvostettu.
Asiakastyytyväisyystutkimus 2025 – Mitä asukkaat ajattelevat?

Tutkimuksessa arvioitiin asukkaiden tyytyväisyyttä muun muassa seuraaviin osa-alueisiin: Asunnon laatu ja viihtyvyys, asuinalueen siisteys ja varustelu, vuokrasuhteen sujuvuus, henkilökunnan palvelu ja asiantuntemus sekä viestintä ja tiedonkulku.
Kyselyn tulokset antavat meille selkeän suunnan: jatkamme vahvuuksiemme kehittämistä ja tartumme aktiivisesti esiin nousseisiin parannuskohteisiin.
Kokonaisarvosana ja nousujohteinen kehitys

Vuonna 2025 Alavuden Vuokra-asuntojen kokonaistyytyväisyys sai arvosanaksi 4,2 / 5, kun vastaava luku vuonna 2024 oli 4,1.
Korkeimmat arvosanat saaneet osa-alueet:
Henkilökunnan ystävällisyys 4,59
Asunnon sijainti 4,56
Henkilökunnan asiantuntemus ja ammattitaito 4,48
Kiinteistöhenkilöstön ystävällisyys 4,48
Jätteiden lajittelumahdollisuus 4,48
Henkilökunnan palvelualttius 4,46
Asuinneliöiden riittävyys 4,40
Julkaisut, lehdet, tiedotteet yms. 4,38
Kiinteistöhenkilöstön asiantuntemus ja ammattitaito 4,38
Kehittämiskohteet – Asukkaiden toiveet ohjaavat toimintaamme
Vaikka tulokset olivat pääosin positiivisia, saimme myös arvokasta palautetta kehityskohteista. Kehittämistä kaipaavat osa-alueet:
Yhteisten tilojen siisteys 3,93
Asunnon kunto 3,92
Kiinteistön kunto 3,86
Piha-alueiden varustelu 3,83
Yhteisten tilojen kunto 3,80
Pidän asuntoni vuokraa kohtuullisena 3,62
Suositteluhalukkuus kasvaa – NPS kertoo tyytyväisyydestä

Tutkimuksessa selvitettiin myös, kuinka todennäköisesti asukkaat suosittelisivat Alavuden Vuokra-asuntoja muille. Tulokset olivat rohkaisevia:
NPS (Net Promoter Score): + 39 (vuonna 2024 + 36)
Keskiarvo suositteluhalukkuudessa: 8,1 / 10 (vuonna 2024: 8,1)
Tämä kertoo siitä, että yhä useampi asukas kokee asumisen kanssamme niin positiiviseksi, että haluaa suositella sitä myös muille.
Kiitos palautteesta – Yhdessä parempaa asumista

Lämmin kiitos kaikille kyselyyn osallistuneille! Jokainen vastaus on meille tärkeä. Positiivinen palaute kannustaa meitä jatkamaan hyvää työtä, ja kehitysehdotukset auttavat meitä parantamaan entisestään. Tavoitteenamme on olla asukkaillemme luotettava ja kehittyvä kumppani asumisessa.
Riitta Jaskari
Toimitusjohtaja



